روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

خبرآوران، خبرنگاران گروهی از جامعه هستند که در عین آگاهی بخشی به جامعه ، همواره در معرض خطر برخورد های مختلف قانونی و غیرقانونی و از دست دادن آبرو و شاید جان خود بوده اند . بارها شنیده ایم که خبرنگارانی به جرم های مختلف در مراجع قانونی محکوم شده اند و حکم آن ها به مرحله ی اجرا درآمده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اینگونه برخورد ها با اصحاب رسانه در کهگیلویه و بویراحمد هم کم نبوده است . از برخوردهای فیزیکی افراد ناشناس با خبرنگاران تا تیغ تیز دستگاه قضا بر گردن خبرنگاران ! اما در خصوص برخوردهای قضایی در مجموع در استان کهگیلویه و بویراحمد ، نمی توان این دستگاه را سختگیر عنوان کرد بیشتر مشکل بر می گردد به عدم آگاهی برخی از اصحاب رسانه از قانون. هر چند مواردی هم بوده که برخورد با رسانه ها از طرف دستگاه قضایی قابل نقد می باشد.
حکم شلاق برای دو خبرنگار گیلانی
دی ماه امسال پس از اجرای حکم شلاق یک خبرنگار در نجف آباد در کمتر از یک ماه گذشته، این بار «مصطفی براری» و «آرش شعاع‌شرق» دو خبرنگار گیلانی به شلاق محکوم شده اند.
در پی انتشار خبر صدور حکم شلاق برای دو خبرنگار محلی استان گیلان به اتهام نشر اکاذیب و توهین، نماینده مردم رشت در مجلس، این خبر را تایید کرد.
جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در گفتگو با عصرخبر اعلام کرد: شکایت اینجانب از این دو نفر صحت دارد و بنا بر کیفرخواست صادره از دادسرا و حکم دادگاه این افراد به شلاق محکوم شده اند.
جعفرزاده ادامه داد: این افراد از نظر من خبرنگار نیستند و در سایت غیرمجاز مشغول فعالیت بوده اند و برای شکایت از یکی از این افراد اینجانب حداقل ٧٠٠ مورد سند به دلیل توهین و نشر اکاذیب به محکمه قضایی ارائه داده ام و سوء نیت این افراد محرز است و اعلام می کنم که رضایت نخواهم داد.
جعفرزاده با اشاره به غیرمجاز بودن این سایت ها، گفت: این سایت ها مجوز هیات نظارت بر مطبوعات و همچنین کارت خبرنگاری نیز از وزارت ارشاد نداشته اند و از طرفی این افراد به حریم خصوصی من و خانواده ام ورود کرده بودند.
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که در زمینه فعالیت های رسانه ای ، بسیار پویا و فعال است که شاهد این مدعا تعدد رسانه های مجازی و سایت های خبری تحلیلی است.
متاسفانه کار رسانه ای حرفه ای در این استان صورت نمی گیرد و بیشتر رسانه ها درگیر مسائل حاشیه ای قومی طایفه ای و یا سیاسی و باند بازی هستند که باعث افت کیفیت در تولیدات رسانه ها می شود.
البته یکی از مهمترین دلایل رفتن رسانه ها به سمت توهین و افترا و جانبداری محض از افرادی خاص به دلایلی از جمله حمایت های مای و یا حزبی است که در خصوص مسائل مالی باید گفت نبود بنگاه های تولیدی و صنعتی که بتوان با درج آگهی در سایت های خبری مانند آنچه در سایر استان ها معمول است ، بخشی از هزینه های خبرنگاران را جبران کند باعث می شود تعدادی از رسانه ها به سمت افرادی خاص مجبور به حمایت شوند که لازمه ی آن گاهی تخریب دیگران می شود و موجب شکایت و خسارت به رسانه ها و خبرنگاران می شود.
در خصوص مسائل سیاسی هم متاسفانه به نظر می رسد رسانه هایی وجود دارند که بیش از اندازه خود را وام دار احزاب نشان می دهند که همین هم باعث درج مطالبی می شود که می تواند موجب شکایت از رسانه ها شود و باز هم دود آن به چشم خبرنگاران برود.
در هر صورت با اعلام احکامی مانند حکم شلاق خبرنگار نجف آبادی و دو خبرنگار گیلانی و انعکاس رسانه ای گسترده ی آن ، اصحاب رسانه  ترس از برخوردهای قانونی را احساس می کند به گونه ای که گاها رسان های مستقل و آگاهی بخش چندان رغبتی به روشنگری های مهم در جامعه را نشان نمی دهد./ تابناک

پیوند به سایت خبری؛
کهگیلویه و بویراحمد،
  • ۹۵/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">