روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

حوادث پیش آمده بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ سبب شد تا سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات با مصوبه ای از سوی شورای امنیت ملی ممنوع التصویر گردد.

تصویر مرتبط

این مصوبه درحالی به حالت اجرا درآمد که تمامی رسانه های دولتی، مستقل و صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران از انتشار اخبار و تصاویر خاتمی امتناع ورزیدند!
بعد از سالیان نه چندان کوتاه از ممنوع التصویری خاتمی، رئیس دولت اصلاحات بدون جبهه گیری نسبت به حاکمیت، در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲ از دکترحسن روحانی حمایت و مردم را تشویق به مشارکت در انتخابات و حضور پای صندوق های رای کرد.
خاتمی پس از آن نیز در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سال۹۴ با اعلام حمایت از لیست امید، از مردم درخواست کرد تا به پای صندوق های رای بیایند و در انتخابات به این لیست رای بدهند.
 طراح ایده گفتگوی تمدن ها اندکی بعدتر در یک سخنرانی موضوع آشتی ملی را مطرح کرد که البته فارق از تائید یا رد آن از سوی نگارنده، با واکنش های متعددی همراه بود.
رئیس جمهور دولت اصلاحات به رغم تمام مسائل عنوان شده، حاکمیت ایران را زیرسئوال نبرد و خواستار حضور مردم در مراسمات و مناسبات خاص حکومتی شد.
 اما محمود احمدی نژاد که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری اش، طی حکمی از سوی رهبر ایران به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد، پس از نهی مقام رهبری از حضور در انتخابات ریاست جمهوری بعنوان کاندیدا، به رغم نگارش بیانیه ای تمکین آمیز، به جبهه گیری هایی دست یازید!
وی با وجود اینکه آقای خامنه ای در نشستی با او اعلام داشت؛ مصلحت کشور نیست که در شرایط کنونی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری کاندیدا شود، سفرهای استانی خود را آغاز کرد و بقایی معاونش با وعده یارانه ۲۵۰هزارتومانی! به جای او اعلام کاندیداتوری کرد!
▪️ رئیس جمهور سابق ایران به غیر از مسائل اشاره شده، در سخنرانی های مختلف ضمن انتقاد از دولت و حاکمیت تلویحآ بیان کرد؛ اگر بقایی رد صلاحیت شود، پرده از مسائل گوناگون! بر می دارد. به تعبیر دیگر دست به تهدید حاکمیت زد!
هدف از نوشتار کوتاه فوق، بیان دو رفتار متفاوت از دو رئیس جمهور سابق و اسبق ایران است.
سیدمحمدخاتمی که بسیاری از اصولگرایان و اعضاء جبهه پایداری و نیروهای راست حکومتی وی را فردی برانداز، مخالف حکومت و به زعم خودشان فتنه گر می دانند! و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران که بعد از پایان دولت هشت ساله اش،به پست های مختلف گمارده و همواره در صدر رسانه های اقماری حامی خود قرار داشت!
 حال از حامیان رئیس جمهور سابق سئوال می شود که مواضع آنها به این رفتارهای احمدی نژاد چیست؟
رفتار احمدی نژاد بیشتر به ضرر نظام بود یا رفتار خاتمی؟

قطعآ راهی را که احمدی نژاد پیش گرفته است جز وارد شدن خسران به نظام و آسیب به شخص خود، ثمری نخواهد داشت و بیشترین آسیب نیز متوجه خود او خواهد شد.
احمدی نژاد که به دلیل رفتارهای عوام پسندانه از پایگاه رای بالایی در بین توده عام مردم برخوردار است، اگر خردمندی و صبوری پیشه کند بعد از اتمام دوره آتی ریاست جمهوری ایران می تواند سال۱۴۰۰ کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شود و این احتمال که بتواند با وعده هایی همچون پرداخت یارانه چندصدهزارتومانی و... عموم را بفریبد و مجددآ به عرصه قدرت باز گردد زیاد است.

آرش شعاع‌شرق _۱۱ فروردین ۱۳۹۶_رشت
 

  • ۹۶/۰۱/۱۱

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">